Steng
lock and key

Logg inn på din konto

Account Login

Glemt passord?

DRØMTORPELEVER TIL TOPPS!

08 mai Publisert i: Nyheter

Årets vinner av Death Trip ble kåret tirsdag 6.mai. Gruppen fra Drømtorp vgs som består av Andrea Støttum Olsen, Stian Høybråten, Cathrine Høgenes og Junie Bohmann Christie ble utropt som en klar vinner med sin kampanje «Ikke ta den sjansen.»

Vi har rettet kampanjen vår mot unge jenter. Ikke fordi de kjører mer enn andre i påvirket tilstand, men fordi de ofte får tilbud om å sitte på med gutter som har drukket. Det er ikke alltid så lett å si nei, og noen kan også føle seg presset til å sitte på, selv om de vet at det kan gå fryktelig galt, sa Junie Bohmann Christie. 

Drømtorpelevene vant fordi de hadde en helhetlig kampanje med en klar målgruppe, med mange forskjellige elementer som kan brukes mot unge. Kampanjen består av film, promoteringsvideo, logo, facebookside, instagramside, sang, radio, plakat og web-poster.

Juryleder Stig Eid Sandstad begrunner videre juryens avgjørelse med at kampanjen er nyskapende, svært godt gjennomarbeidet og at juryen føler seg sikker på at mange vil la seg påvirke av ett eller flere av elementene i kampanjen.

Skape et fellesskap

Med kampanjen #ikketadensjansen vil elevene skape et fellesskap, og gi ungdom mulighet til selv å påvirke andre ungdommer. Ved å stå sammen og formidle et budskap gjennom sosiale medier, vil kampanjen nå ut til mange.

En sentral del av kampanjen er en instagramkonkurranse, som MA-Ungdom ønsker å sette i gang så fort som mulig.

Gruppen sier de har jobbet mye med sin kampanje, og at de er veldig stolte av det de har fått til. Det var fire veldig glade elever som forlot Filmens Hus.

Imponert statssekretær

Det var et høyt nivå på årets finalister, og publikum var imponert over det de fikk se. Statssekretær i Samferdselsdepartementet, Bård Hoksrud, åpnet arrangementet og sa han var positivt overrasket over nivået på elevenes kampanjer.

Hoksrud sa at det er viktig å engasjere ungdommen, og la de bidra til å nå målgruppen de selv tilhører. Han hadde ikke ventet at bidragene skulle holde et så høyt nivå, og han håper at de vil bli brukt videre slik at de kan nå enda flere i målgruppen.

På 2. plass kom Mo og Jølster som hadde laget en kampanje bestående av film, dokumentar, nettside, plakater, flyers, nøkkelring, wunderbaum og mobildeksel.

På 3. plass kom Bergeland vgs med kampanjen #edrusjåfør som består av en film og klistremerker beregnet til russebusser/-biler.