Steng
lock and key

Logg inn på din konto

Account Login

Glemt passord?

Vinner av årets Finale 12/13

07 mai Publisert i: Nyheter

Vinner av årets Finale i Death trip, ble Marianne Kotte-Eriksen fra Nesbru vgs.

Med sin kampanje bestående av plakater, nøkkelringer og iphone-deksler, overbeviste hun juryen om at dette var vinneren.

«Motivet i plakatene mine er en hodeskalle, laget av knuste vinflasker, knuste billykter og rødvinssøl.

En hodeskalle er et symbol på død, og det er i samsvar med kampanjens budskap.

Den første hodeskallen er laget av knuste, grønne vinflasker med lett blodsprut. Vinflaskene er et

utvetydig symbol på alkohol, og blodspruten får seeren til å forstå at noe ikke er som det skal.

Den andre hodeskallen var laget av knuste billykter. Det er også en rest fra en eventuell bilulykke, og

bakgrunnen er ensfarget.

Den tredje hodeskallen er laget av vin som har rent ut på en duk.

Plakatene har slagordene

 Dødskult, Dødsgøy, Dødslurt.

De aller fleste har et forhold eller en assosiasjon til hodeskaller. De blir forbundet med død, og en

hodeskalle laget av et annerledes materiale vekker nysgjerrighet.»

Bilde1 Bilde2 Bilde3

Juryen fikk en vanskelig oppgave etter å ha fått presentert mange flotte bidrag på Filmenes hus i Oslo 07.mai.
Årets jury besto av:

Stig Sandstad – Kast masken (juryleder)
Mona Bidne- Siste skrik
Trine Staff- Vegdirektoratet
Henrik Alfheim- P4/Tv3/Viasat/Viaplay
Johanne Scheen-Hartvig Nissen vgs.
Kaia Torp-Hartvig Nissen vgs.

Dagens konferansier var Espen «Dansken» Selvig som bant hele dagen sammen. Ordfører i Oslo Fabian Stang kom og åpnet finalen.

Etter at alle bidragene var presentert fikk vi et innlegg fra Jan Guttormsen i politidirektoratet som fortalte litt om hvordan de jobber.
Andreas Karlsson hadde også kommet over til Norge og Oslo for å fortelle sin sterke historie da han havnet i en ulykke med en ruset sjåfør.

Juryen hadde fått i oppgave å plukke ut de tre beste kampanjene:

1.plass Nesbru vgs, med Marianne Kotte-Eriksen med kampanjen «Dødsfull»
2.plass Nes vgs, med Andreas Kløfta-Nilsen med kampanjen «Let`s not take that trip»
3.plass F21 vgs med  Alexander Olsson,Daniel Haugen Daldosso, Silje Marie Tyrihjell, Ellen Andrea Grønneberg og Gaute Heggestad Sæbø
med kampanjen «Det er ditt valg»

MarianneKotte-EriksenVinnerDeathTrip2013MAfotoIMG_0403

Vinner Marianne Kotte-Eriksen