Steng
lock and key

Logg inn på din konto

Account Login

Glemt passord?

Vinner Death Trip 2010/11

11 mai Publisert i: Nyheter

Snorre Kveim Leikanger, Evelina Fors, Eline Jakobsen og Simen Samuelsen.

Vi gratulerer gruppen Media addiction fra Møglestu vgs med seieren i årets konkurranse. Gruppen overbeviste juryen med sin kampanje «Lyden av promille» som består av en reklamefilm og et lydklipp. Filmen er kort og går rett på sak, og er i følge juryen «genial».  Deltaker Snorre Kveim Leikanger sier målet er  at «ungdom skal, når de åpner en cider og/eller en ølboks tenke på reklamen, og blir mer bevisst på det valget de tar.»  Videre sier han at budskapet blir formidlet på kun 9 sec, og er derfor svært godt egnet for kino- og TV reklame.

Gruppen sier de er veldig glade og stolte over å ha vunnet konkurransen. «Hele deathtrip opplevelsen har vært veldig lærerik, og ikke minst spennende. Det er et kjempebra opplegg som vi anbefaler at alle deltar på!»

Nivået på årets finalister var veldig høyt, og det ble mange og lange diskusjoner i juryen før en vinner var kåret. På 2.plass kom Innsikt film fra Randaberg vgs med kampanjen «Hva tar du», og 3.plassen gikk til Engender studios fra Nannestad vgs med «Sett dine grenser før du dreper.»

Det jobbes nå med å få ut så mange kampanjer som mulig, til flest mulig, og vinnerfilmen kan ses på kinoer i Oslo allerede nå i perioden mai-august.

Vi gratulerer ALLE finalistene med en fantastisk innsats,  sterke kampanjer og overbevisende presentasjoner på Filmens Hus.  Vi i Death Trip ser allerede frem til neste skoleårs konkurranse, og håper på et like stort engasjement fra skoler og elever som det har blitt vist under 2010/11.

Alle finalistbidragene vil bli lagt ut på vår nettside og på MA.Ungdoms facebookside «Jeg har ingen venner å miste, ikke kjør i fylla.»